فایل کمک آموزشی شبیه سازی فن سانتریفیوژ دوطرفه در انسیس فلوئنت

دسته بندي : پروژه تخصصی » مکانیک

شبیه سازی فن سانتریفیوژ دوطرفه

فن های سانتریفیوژ یا گریز از مرکز، هوا را در جهت عمود بر محور گردش پروانه تخلیه می کنند. در این نوع از فن جریان هوا به موازات محور گردش پروانه وارد می شود و بصورت شعاعی به سمت پیرامون و نوک پروانه حرکت می کند. در حین انجام این حرکت، جریان هوا مقداری انرژی جنبشی دریافت می کند که موجب افزایش  فشار استاتیک آن می شود. فن های سانتریفیوژ را می توان در مکان هایی که جریان هوا دارای ناخالصی یا دمای بالا می باشد استفاده نمود. این نوع فن در سیستم های کانال کشی شده با فشار بالا استفاده می شود و برجسته ترین ویژگی آن غلبه بر افت فشار استاتیک بالا در این کانال ها است. شبیه سازی فن سانتریفیوژ دو طرفه توسط انسیس فلوئنت کمک شایانی در بهبود عملکرد و ایجاد شرایط بهینه به طراحان مکانیک می کند.

هندسه و شبکه بندی

هندسه فن سانتریفیوژ بصورت سه بعدی و دارای یک ورودی و دو خروجی می باشد. شبکه در نرم افزار Ansys Meshing تنظیم شده است و نوع شبکه بصورت بی سازمان می باشد. تعداد کل سلول های تولید شده برابر با ۵۴۱۳۱۱ عدد است.

مشخصات مدل

برای تحلیل آشفتگی از مدل K_epsilon استفاده شده است. در این شبیه سازی معادلات پیوستگی، انرژی و مومنتوم نیز در نظر گرفته شده اند.

توجه داشته باشید محتوای این فایل هندسه و مش یک فن سانتریفیوژ دوطرفه در انسیس فلوئنت می باشد 

دسته بندی: پروژه تخصصی » مکانیک

تعداد مشاهده: 991 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

حجم فایل:37 کیلوبایت

 قیمت: 139,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل انسیس فلوئنت-شامل مراحل فراخوانی هندسه تنظیم شبکه و تحلیل در فلوئنت می باشد